2016. november 10., csütörtök

Legendás német autók

 2002-ben került bemutatásra ez az ívszéli bélyegsor Németországból, ami híres német autótípusokat mutat be. Mindegyik bélyegen látható a típus kibocsátásának éve, a jármű hosszúsága, szélessége és magassága. Mindegyik bélyeg feláras, aminek összege jótékonysági célokat szolgál. Az első bélyegre egy miniautó, az Isetta 300 került. Ezt a járművet négy autógyár készítette hat országban. A német Isettát a BMW gyár kezdte el gyártani 1955-ben és ez lett az első személygépkocsi, ami 100 kilométeren 3 litert fogyasztott. A képen levő típust 1960-ban mutatták be. A következő a Mercedes-Benz 300 SL 1954-ből, ami akkoriban a leggyorsabb autónak számított. A New York-i Autóshow-n bemutatott, felfele nyíló ajtajú, maximális, 260 km/h sebességet elérő és elsőkénti benzin-befecskendezős motorú autó azonnal hatalmas sikert aratott. A kelet-német Zwickauban gyártott, a Lipcsei Vásáron 1957-ben bemutatott Trabant P50 modern népautónak készült. Karosszériája Duroplastból, egy ötrétegű műanyagból készült. Először 18 lóerős volt, később nagyobb teljesítményű motort raktak bele. Kicsivel több, mint 131 ezret adtak el belőle, gyártása pedig 1962-ig tartott. A Volkswagen Bogár az egyik legfelismerhetőbb autó. 1938-tól kezdve gyártották Németországban, de a második világháború után lett igazán népszerű és világhírű. Olyannyire, hogy ez a legtöbb példányban eladott autótípus, 21,5 millió darabbal. Neve eredetileg Volkswagen Type 1 és egészen 2003-ig gyártották, akkorra azonban már nem csak Németországban, hanem Mexikóban és Brazíliában is. A képen látható példány 1949-ben készült. Az utolsó, legnagyobb értékű bélyegen a Borgward Isabella kupé látható, amit Brémában gyártottak 1954-1962 között. Több változat is készült belőle, többek közt kabrió és kombi is.A Borgward gyár 1961-ben csődbe ment, de addigra 202 ezer Isabellát adtak el, sőt Argentínában is elkezdték gyártani 1963-ig, ahol 999 készült el. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése