2019. december 26., csütörtök

Coca-Cola karácsony

1931-ben döntött úgy a The Coca-Cola Company nevű amerikai cég, hogy fel kellene turbózni a karácsonyi eladásaikat egy barátságos, élethű Santa Claus figurával, akinek köze van a legnépszerűbb termékükhöz, a Coca-Colához. Haddon Sundblom (1899-1976) reklámgrafikust kérték fel, hogy tervezzen szerethető Santa Claus figurákat. A húszas évektől fogva készített ilyen képeket, amiket egy karácsonyi vers inspirált. A joviális, kedves, pirospozsgás öregemberről készült olajfestmények nagyon tetszettek az üdítőitalgyártó reklámosztályának, így ezeket a képeket kezdték el használni karácsonyi reklámjaiknál, először a Saturday Evening Post újságban. 2018-ban az Amerikai Posta ezeket a képeket használta fel karácsonyi bélyegeihez úgy, hogy magát az italt levágták a bélyegről. A négy öntapadós bélyegen levő képeket a Coca-Cola gyár a negyvenes évektől a hatvanas évek elejéig használta, és olyannyira népszerűek lettek, hogy ezek alakították ki a modern Santa Claus, de akár Télapó vagy Mikulás képét. Az eredeti olajfestmények a Louvre-tól a világ számos jelentős múzeumában megfordultak, mára pedig a popkultúra kikerülhetetlen részei. A bélyegeket húszdarabos bélyegfüzetben lehetett megvásárolni, a bélyegek értéke pedig 50 cent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése