2014. november 23., vasárnap
Kísérleti versenyautók
1930-ban alapították a Harkovi Közúti Közlekedési Intézetet (KhADI), amelyből 1993-ban egyetem, 2001-ben nemzeti egyetem lett. Ez a felsőoktatási intézmény a gépjárművek és közlekedés alkalmazott és elméleti területeire specializálódik. 1953-ban alapították a Versenyautó Laboratóriumot, amelynek célja az volt, hogy Vlagyimir Nikityin autóversenyző vezetésével a hallgatók megtervezzék a világ leggyorsabb járműveit. Az első autó 1961-ben készült üvegszál vázzal és ez volt az első ilyen jármű a Szovjetunióban. A KhADI-3 a világ legkisebb, de leggyorsabb versenyautója lett a hatvanas években. Az első bélyegen látható KhADI-7-be helikoptermotort szereltek és repülőgépszárnyból készült a váza. Több, mint 400 km/h sebességgel száguldott. A 9-es autóba már egy MiG-19-es vadászgép motorja került, így 1200 km/h sebességgel tudott volna közlekedni, de nem volt ehhez megfelelő gumi, ami bírta volna a terhelést. 2013-ig 34 KhADI típusú autót terveztek a hallgatók, amelyeknek jó része számos rekordot döntött meg. Az 1980-ban kibocsátott bélyegeken a 7-es mellett a 10, 11.3 és a 13.3 típusok láthatók.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése