2016. június 20., hétfő
Klasszikus autók
A bélyegeladás évtizedek óta nagyon jó üzlet, ezért több ország szinte heti rendszerességgel bocst ki bélyeget, hogy abból növelje bevételeit. A gyűjtők pedig ugranak a különleges és gyűjtési tematikájuknak megfelelő bélyegekre. A csendes-óceáni Tuvalu sem kivétel, ahol a nyolcvanas években az ország kilenc kerülete is önállóan adott ki bélyegeket. A képen látható autóveteránokat bemutató sor Nui atollon került kibocsátásra. Ez 21 kisebb szigetből áll, amiknek területe összesen 3,37 négyzetkilométer, és nagyjából 540-en lakják. Önálló postahivatala 1919-ben nyílt és a mai napig működik. A képen látható bélyegsoron hat autó látható, mindegyik három oldalról. Az elsőn egy 1909-es Buick F-modell látható, ami az 1903-as alapítású gyár első sikeres autótípusa volt. Közel négyezret adtak el belőle, motorja kéthengeres volt és 22 lóerővel bírt. A következő autó az Oldsmobile Toronado 1996-ból, ami 1937 óta az első amerikai autó volt, ami első kerék meghajtásúnak készült. Luxusautónak gyártották egészen 1992-ig, de ezalatt számos változtatáson ment át a típus. A sor végére a Lotus-Climax 6P MK 25 került 1963-ból, amit Colin Chapman (1928-1982), a Lotus Cars autógyár alapítója és főtervezője alkotott az 1962-es Forma-1 versenyre. Ez volt az első versenyautó, aminek központi szerkezeti eleme a váz, ami egyben a burkolat is. összesen 14 futamgyőzelmet nyertek vele és ezzel lett világbajnok Jim Clark (1936-1968). A második sort egy Jensen 541 indítja, amit 1954-1959 között gyártottak Angliában. Ezek a kétajtós kupék 175 km/h sebességre voltak képesek, és vegyítették a sportosságot az eleganciával. Az 1924-es Hispano-Suiza H6 Boulogne 1919-ben debütált és a luxusautót leginkább Franciaországban gyártották. Hathengeres, 6597 köbcentiméteres motorjával, eredeti fékrendszerével lenyűgöző autó volt. Az utolsó bélyegen a Citroen-Maserati SM-Coupé látható 1972-ből. A Citroen autógyár által 1970-1975 között gyártott autóba a Maserati (1968-ban a Citroen megvásárolta a Maseratit) hathengeres motorja került, amivel egy futurisztikus és egyedi kupé jött létre. Ez a fajta Citroen a mai napig népszerű veteránautó, amit különleges kinézete miatt gyakran használnak filmekhez, videoklipekhez.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése