2019. február 17., vasárnap
Legendás német autók II.
A Németország középső részén levő Eisenachban levű Wartburg váráról kapta nevét az az autógyár, amit 1898-ban alapítottak, majd több évtized leállás után 1956-tól egészen 1991-ig működött. A képen látható Wartburg 311 Coupét 1962-ben kezdtél el gyártani és három évig készítették. A 311-es típust 1956-tól gyártották, de 1962-ben a motor térfogatát megnövelték majdnem száz köbcentivel. Az autónak többféle változata volt, többek közt szedán, kupé, kombi. Az Opel Autógyár 1953-tól gyártotta Olympia Rekord típusát, amit 1957-ben váltott fel a P1. A három évig gyártott jármű rendkívül népszerű volt, csak a Volkswagen Bogár előzte meg az eladásokban. Bár többféle is készült belőle, a legnépszerűbb a bélyegen is látható kétajtós volt. A harmadik bélyegre egy Porsche 356 B kupé került. A 356-os típust 1948-tól kezdtél el gyártani Ausztriában, a B-t viszont már Németországban, miután a vállalat átköltözött Stuttgart egyik külvárosába. A Ford kölni gyárában készült a Taunus 17 M P3, ami a harmadik Ford volt, amit a német üzemben gyártottak. Nagy sikere volt, a négy év alatt közel 700 ezret adtak el belőle. Bonnban került bemutatásra az autó, ahol jelen volt Konrad Adenauer német kancellár és Henry Ford unokája is. Nem csak az új autót ünnepelték, hanem hogy a német Ford gyár harminc éves lett. A sajtó próbált az autóra valami gúnynevet találni, a legnépszerűbb a „fürdőkád Taunus" (Badewannetaunus) lett. 1959-ben került piacra az Auto Union (ez az Audi közvetlen elődje) 1000 S típusú autója. A düsseldorfi gyárban készült autó elsőkerék meghajtású volt, és ennek is volt kupé, kabrió, szedán változata. A bélyegsort a Német Posta a 2003-as jótékonysági bélyegeinek szánta, amiknek felára egy jótékonysági szervezethez került. Ide klikkelve nézhetitek meg az oldtimerek első bélyegsorát.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése