2015. június 19., péntek
Csehek a Dakaron
1979-ben rendezték meg először a Párizs és a szenegáli Dakar közti sivatagi raliversenyt. Az első évben autók és motorok indulhattak, a másodikon már kamionok is. 2008-ig Afrikán keresztül zajlott a verseny, de biztonsági okok miatt 2009-ben átkerült Dél-Amerikába, az eredeti, Dakar-rali név megtartásával. Ettől kezdve quadok is versenyezhetnek. Ez az 1989-es csehszlovák bélyegsor az 1988-ban, kamion kategóriában nyerő Karel Lopraisnak (1949-) állít emléket. Loprais összesen hat alkalommal (1988, 1994, 1995, 1998, 1999, 2001) nyerte meg a kamionok versenyét, Tatra 815-ös teherautójával. Ez látható a harmadik és negyedik bélyegen. A Tatra a Daimler és a Peugeot autógyárak mellett a harmadik legrégebbi járműveket gyártó üzem. 1850-ben alapították, 1897 óta gyárt autókat, 1898 óta pedig teherautókat. Az első két bélyegen Liaz teherautók láthatók, amelyekkel először versenyzett a csehszlovák csapat 1985-ben. 1987-ben harmadik, 1988-ban második helyezést értek el a versenyen. A Liberecben működő Liaz teherautógyárat 1951-ben hozták létre, amikor felosztották a Skoda gépjárműgyárat és egészen 2002-ig működött. A bélyegeken egy ezüst (kék) és egy arany földgömb látható az éremfokozatot jelképezve, az utolsó bélyegen pedig egy beduin sálja köré tekerve a verseny neve olvasható.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése