2015. június 23., kedd

Repülők mongol módra

Különböző repülőgéptípusokat mutat be ez a mongol bélyegsor, amelynek mindegyik darabja légipostabélyeg. Az 1984-ben kiadott sor legkisebb értékén egy felfelé emelkedő McDonnell Douglas DC-10 látható. A három hajtóműves utasszállítót 1968-88 között gyártották és először az American Airlines-nál debütált. A következő értékre az Airbus A300 B2 típusú gép került. Az Air France használta először, Ez volt az első szélestörzsű (két folyosóval rendelkező) repülőgép, aminek kettő hajtóműve volt. A középső bélyegre a Boeing 747-es, vagy becenevén a Jumbo Jet került, ami a sokak szerint a világ legismertebb repülője. 1970-2007 között a legnagyobb utasszállító volt, ami két utasosztályon 524 főt tudott szállítani. Újabb típusait a mai napig gyártják. A sor utolsó bélyegén egy Tu-154 van, ami a legsikeresebb szovjet majd orosz utasszállító repülőgép volt. A Malévnak tizennyolc ilyen típusú gépet használt, az utolsót 201-ben volták ki a forgalomból 28 évnyi szolgálat után. A második sort a British Airways és az Air France által üzemeltetett, legendás Concorde indítja, aminek sebessége kétszer meghaladta a hangsebességet. Ennek köszönhetően számos rekordot döntött. 1976-2003 között szállított utasokat, de a mai napig a repülés egyik jelképe maradt. 1967-ben, az Aeroflotnál állt forgalomba a következő bélyegre került Il-62 és egészen 1995-ig gyártották. Amikor az Iljusin tervezőiroda 1963-ban bemutatta, ez volt a világ legnagyobb sugármeghajtású repülőgépe. A keskenytörzsű gép maximális utasszáma 186 és 900 km/h a maximum sebessége. Az utolsó bélyegen az Il-86 látható, ami a második négy hajóművű repülő volt a világon. A Szovjetunió első szélestörzsű repülőjét 1980-2011 között használták, 106-ot gyártottak belőle és soha nem szenvedett balesetet utasszállítóként..      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése