Különböző funkciójú járművek kerültek erre a kanadai bélyegblokkra 1994-ből. A második világháború során Kanada 850 ezer katonai járművet gyártott a szövetségesek részére. Az elsőn egy Ford F60L-AMB típusú katonai mentő látható, amit 1942-43 között használtak. Ennek a járműnek leszerelhető volt a hátsó tere, így nem csak betegszállításra, hanem más funkciót is elláthatott. A kanadai Arthur Sicard-t (1876-1946) tartják a hómaró atyjának, aki 1925-re elkészítette első prototípusát. Ez olyan sikeresnek bizonyult, hogy egy Montreal melletti kisvárosban megalapította a Sicard Vállalatot. ami évtizedeken át a világ vezető hómarógyártója volt. Mára a cég egy nagyobb, amerikai vállalat része. A képen egy 1927-es hómaró és kotró látható. Az Ottawa Car Company 1891-től gyártott villamosokat (később repülőgépeket is), hogy a városban használják őket. A képen egy 1894-es villamoskocsi látható, ami 25 éven át szolgálta az utasokat, egyszerre ötven főt. Mára csak Torontóban maradt működő villamos. A második sort az REO Speed Wagon nevű rendőrautó indítja. Az REO Motor Car Company kisteherautóit 1915-1953 között gyártották különböző célokra: tűzoltókocsinak, rendőrbusznak, személy- és teherszállításra, sőt temetkezési autónak is. A rendőrfurgon nagyon népszerűnek bizonyult, 1925-re 125 ezer darabot gyártottak belőle. A jármű nevét használta fel egy amerikai rock banda is, aminek egyik slágerét a jármű szóra klikkelve meghallgathattok. 1936-ban mutatták be a következő, Bickle Chieftain típusú tűzoltóautót. Az R.S. Bickle Company, később Bickle Fire Engine Company az ontariói Woodstockban gyártotta 1928-39 között ezt a járművet, amin volt víztartály, slagtartó, létra, a hathengeres motor pedig összeköttetésben volt a szivattyúval, hogy a vizet fecskendezni tudják. Az 1933-ban Winnipegben alapított Motor Coach Industries (MCI) gyár készítette az utolsó bélyegre került, 1950-es MCI Courier 50 Skyview autóbuszt, amit elsősorban távolsági utazásnál használtak egészen 1955-ig. A farmotoros, 33 utas szállítására képes buszt 1960-ig gyártották. Az MCI a mai napig a legnagyobb távolsági busz gyártó Észak-Amerikában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése