2015. január 9., péntek

Szovjet veteránok

Évtizedeken lehetett látni a Szovjetunióban gyártott haszon- és gépjárműveket az utakon, többek között azokat is, amelyek ezen az 1971-es bélyegsoron jelentek meg. Az első egy Gaz-66 típusú, közönséges és katonai verziójú terepjáró teherautó. Az 1964-től gyártott négykerék-meghajtású teherautók a GAZ gyár harmadik generációs haszongépjárművei voltak. Rendkívül megbízhatók, így 1999-ig gyártották őket, sőt a mai napig használja őket több ország honvédsége. A második bélyegre a Belaz-540-es külfejtési és szállítási billenőkocsi került. 1965-ben kezdték el gyártani a ma Fehéroroszországhoz tartozó Zsodzinában. Az első sor végén egy Moszkvics-412 van, amit 1967-82 között gyártottak a moszkvai AZLK autógyárban. Az autó története zavaros, párhuzamosan gyártották Moszkvics és Izs néven Izsevszkben 1997-ig. A negyedik autó egy Zaporozsec ZAZ-968, ami sokáig a legolcsóbb szovjet népautó volt. A Zaporizzsjai Autógyárban gyártották és az eladásokat növelte, hogy az állam támogatta az autók megvásárlását veteránoknak és rokkantaknak. Számos vicc alapja az autó, de ennek ellenére a lakosság nagyon megbízhatónak tartotta. 1971-80 között készült. Az utolsó autó a Volga GAZ-24 amit Nyizsnyij Novgorodban (korábban Gorkij) gyártottak 1970-85 között. Az autó nagyon hasonlított az akkori amerikai autókra és Nyugat-Európában is lehetett kapni. Rendőrautókat és taxikat is gyártottak ebből a típusból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése