2015. október 1., csütörtök

Nosztalgikus vonatozás

2001-ben döntött úgy a Magyar Posta, hogy útjára indítja a Nosztalgia kisvasutak című bélyegsorozatot. A megjelenést követő év után, 2004-ben és 2009-ben jelentek meg ehhez kapcsolódó vonatos bélyegek. A mai blogbejegyzésben az utolsó év sorozatát láthatjuk. A legkisebb értékű bélyegen Magyarország legrégebbi keskeny nyomtávolságú vasútja, az 1882 óta üzemelő, ma 16 kilométeres pályával rendelkező Zsuzsi Erdei Vasút látható. A Debrecenből induló, eredetileg fakitermeléshez használt kisvasút menetideje Hármashegyalja állomásig 40 perc, bár eredetileg 49 km-es távot tett meg Nyírbéltekig. A képen egy Mk48 sorozatú dízelmozdony látható. Ezt követi a Hortobágyi Nemzeti Park területén üzemelő Hortobágy-halastavi Kisvasút, aminek elsődleges feladata a halastavak madárvilágának bemutatása. 1915 óta üzemel az eredetileg halat és haltápot szállító lóvasút. A bélyegre pedig egy C-50-es, magyar gyártmányú kisvasúti dízelmozdony került. Az alsó sort a 8 kilométer hosszú, 1908-ban épített Nagybörzsönyi Erdei Vasút és egy MD-40-es dízelmozdony indítja. Ez hazánk egyetlen megmaradt csúcsfordítós üzemű vasútvonala, ami annyit tesz, a mozdony nemcsak húzni, de tolni is tudja a kocsikat. Az utolsó bélyegen a Morgó becenevű, 490,2 sorozatú gőzmozdony látható, ami a Szokolyához tartozó Királyrét és Kismaros közötti Királyréti Erdei Vasúton szállít utasokat. Ezeket a mozdonyokat 1905 és 1956 között gyártották a MÁV budapesti és az akkor Magyarországhoz tartozó resicabányai gyáraiban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése